Integritets- och sekretesspolicy

I det här dokumentet berättar vi varför vi behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har när det gäller behandlingen av dina personuppgifter.

 

1. Registrator:

Ab KayaFamily Oy

Affärs-id: 2916941-6

Vattviksvägen 99, 65610 Korsholm

info@slipstop.fi

www.slipstop.fi

Tel: +358 50 353 1965 eller +358 40 5012559

 

2. Registratorns representant:

Monica Nylund och Ann-Charlott Krogerus

 

3. Syftet med behandlingen av personuppgifter

Behandlingen av personuppgifter baseras på registratorns berättigade förmån, ett avtalsförhållande och/eller registratorns överensstämmelse med lagen. Behandlingen av personuppgifter kan också baseras på samtycke, vilket då ger laglig motivering för behandlingen enligt vad som är tillämpligt. Registratorns berättigade förmån är att engagera sig i rimliga, legitima och lagliga försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter, inklusive eventuell relaterad profilering.

 

När det kommer till hantering och utveckling av kundrelationer behandlas personuppgifter inom lagens gränser. Inköps- och transaktionsinformationen som hanteras i registret kan också användas och analyseras för att profilera kunden, samt för att rikta erbjudanden, förmåner, marknadsföring och kundkommunikation i frågor som är av intresse för kunden. Personuppgifter behandlas också för att skicka nyhetsbrev och annan kundkommunikation, vid deltagande i tävlingar och lotterier eller när de deltar i annan marknadsföringsverksamhet och i samband med att de lägger beställningar, fakturering och inkasso. Ab KayaFamily Oys sidor på sociala medier som Facebook, Instagram och YouTube är offentliga och registren som bildas från dessa sidor innehåller information som användare själv har publicerat, till exempel namn, recensioner, gilla-markeringar, delningar och kommentarer. Ab KayaFamily Oy ansvarar inte på något sätt för den personliga informationen hos en användare som är registrerad på sociala medier eller för att skydda sådan information.

 

4. Informationsinnehåll i registret

 Registret kan innehålla följande personuppgifter från en kund:

 

-       Kundens för- och efternamn

-       Adress

-       Leveransadress

-       Telefonnummer

-       E-postadress

-       Företag

-       Information om godkännanden och förbud av marknadsföring

-       Information om köp och transaktioner

-       Språk

-       Information i samband med internetaktivitet på Ab Kayafamily Oy-webbplatsen

-       Köphistorik på produktnivå

-       Dessutom samlas information in om en vanlig kund som mottar vårt nyhetsbrev gällande beställningen av nyhetsbrevet och andra frågor som rör kundinformation.

 

5. Datakälla

Kundens personuppgifter samlas in från personen själv via KayaFamilys (Slipstop) webbplats och e-post.

 

6. Cookies

En cookie är liten textsnutt eller en fil som webbplatsen skickar till din webbläsare. Det hjälper webbplatsen att komma ihåg information om ditt besök, som t.ex. det språk du valde och andra inställningar. Cookies gör ditt nästa besök enklare och gör webbplatsen mer användbar för dig. Cookies har en viktig roll när det gäller innehåll.

Ab KayaFamily Oy använder ett system som använder cookies. Med hjälp av cookies räknar vi till exempel antal besökare på våra sidor, utvecklar och hjälper dem att bli effektivare, såväl som att spara ditt språkval.

 

7. Överföring av personuppgifter

Personuppgifter kan överföras till Ab KayaFamily Oys samarbetspartners, så länge som det följer tillämpliga lagar och så länge som det är nödvändigt för kunduppdraget.

Vid användning av avtalspartners eller tredje part ska vi se till att behandlingen av personuppgifter utförs enligt dataskyddsbestämmelserna. Om vi måste överföra data utanför EU, utanför sitt ekonomiska område, ser vi till att överföringsmottagarna följer dataskyddslagen.

 

8. Lagring av registret och principerna om skydd

Registret lagras elektroniskt och skyddas ordentligt från utomstående med hjälp av brandväggar, lösenord och andra tekniska skyddsmedel som normalt är godkända inom dataskyddsindustrin. Endast identifierade anställda hos registratorn eller anställda som arbetar för företag som arbetar för registratorn eller en av registratorn befullmäktigad person kan ha tillgång till de personuppgifter som ingår i registret genom en licens som registratorn har beviljat.

 

9. Rätten att granska, korrigera och förbjuda

Kunden har rätt att granska informationen om honom/henne som finns i registret. Begäran om granskning skall skriftligen skickas till den person som förvaltar registret hos registratorn. Begäran om granskning kan också göras personligen på adressen ovan. Om begäran av granskning sker personligen måste han/hon visa upp ett ID-kort. Ab KayaFamily Oy svarar skriftligen på kundens begäran om granskning. Om det finns fel i kundens information kan kunden begära att misstagen korrigeras. Genom att meddela registratorn har kunden rätt att förbjuda användningen av hans/hennes data för direktmarknadsföring eller för marknadsföring och opinionsundersökningar.

 

10. Ändra dataskyddsdeklarationen

 Ab KayaFamily Oy förbehåller sig rätten att ändra denna dataskyddsdeklaration.

 

 

 

Din kundvagn är tom

Villkor

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 11.9.2018 alkaen.

Verkkokauppa

info@slipstop.fi

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Slipstop kaupan yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

info@slipstop.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä, toimitus kestää 3-5 arkipäivää. Suomen postilla ei ole jakelua tiistaisin.

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Vaihto- ja palautusehdot Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. HUOMIOITHAN, että palautus- ja vaihtokulut maksaa aina asiakas. 

Liitä palautuksen mukaan palautuslomake tai selkeästi seuraavat tiedot:  

• nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi  

• pankkitilinumerosi  

• sekä kopio tilausvahvistuksesta

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.